Torstaina Torreviejaan saapui ensimmäiset vierailijat. Mika ja Ashlee tulivat Madridista ja illalla mentiin vähän katselemaan Torreviejan paikkoja ja otettiin parit punaviinit rantakuppiloissa. Perjantaina miun työpäivän jälkeen lähdettiin ajelemaan kohti Valenciaa. Matkalta otettiin vielä kyytiin Maija, joka on Alteassa IAESTE-harjoittelussa. Illalla kahdeksan aikoihin oltiin Valenciassa ja pienten etsintöjen jälkeen saatiin auto parkkiin ja siirryttiin hostellille. Hostellilla hommat alkoivat lupaavasti, kun kaikilta kysyttiin passit. Mullahan ei tietenkään sitä ollut, ja respan janppa kävi ihmettelemään et matkustanko mä ilman passia. Mä sitten vastasin, että joo ja kun muut huomasivat mainita, että asun Torreviejassa , niin asia ymmärrettiin ja selvittiin ilman ongelmia. Heti kun saatiin kamat huoneeseen, niin lähdettiin tietenkin yöelämään. Valencian yössä oli ihan mukavaa, mutta ilta uhkasi vähän loppua kesken, kun baarit alkoivat sulkeutua jo kahdelta. Meille sitten sanottiin, että kahden jälkeen enää diskot ovat auki. Aluksi oltiin sitä mieltä että ei me mihinkään diskoon mennä, mutta niin vain mieli muuttui ja päädyttiin parille rommikolalle. Ei siinä paikassa kyllä muuta eroa normibaariin ollut, kuin että ovella oli poke ja musiikki oli kovemmalla. Ihan kiva paikka ja melkein neljään asti siellä viihdyttiin, ennen kuin siirryttiin hostellille lepotilaan. Neljän tunnin yöunien jälkeen lähdettiin kiertelemään kaupunkia. Valencia on ihan hieno kaupunki, mutta ei me sieltä kauheasti mitään katseltavaa löydetty. Voi toki johtua siitä, että vierailumme oli aika lyhyt. Illalla lähdettiin takaisin Torreviejaan ja matkalla tipautettiin Maija Alteaan. Illalla käytiin vielä vähän yöelämässä, mutta miulle iski väsy aika aikaisin ja oli pakko siirtyä kämpille. Tänään käytiin vielä hieman ruokailemassa ja biitsillä kävelemässä ennen kuin madridilaisten piti lähteä takaisin. Kaikenkaikkiaan äärimmäisen mukava viikonloppu ja Valencian reisukin oli todella mukava. Kiitoksia kaikille osallistujille!


Alkava työviikko hieman masentaa luonnollisesti mukavan viikonlopun jälkeen. Pienen lisämausteen tuo se, että perjantaina taas puuttui vähän rahaa ja huomenna sitten pitäis selvittään, että mistä se johtuu. Ei ole kyllä mitään käryä miten se on mahdollista, kun tietenkin edellisen kerran jälkeen ollaan koitettu Natalian kanssa toimia entistä tarkemmin töissä. No toivottavasti huomenna selviää, että mitä ollaan taas onnistuttu sähläämään.


Torstaina suoritin myös odotetun vierailun verotoimistoon. Marssin toimistoon ja aloin esittää asiaani. Verotoimiston neiti kysyi multa et mitä omaisuutta mulla on. Mä sit tietenkin sanoin et ei mitään kun mä oon Suomesta tullut vaan hetkeksi töihin. No sitten selvisi, että olin aivan väärässä paikassa. Siinä toimistossa kun hoidettiin vaan omaisuuteen, kuten asuntoihin ja autoihin, liittyvää verotusta. Ystävällinen neito kuitenkin antoi mulle oikean toimiston osoitteen ja puhelinnumeron. Koska tämä toinen toimisto on Orihuelassa, niin päätin, että en mä sinne lähde, vaan hoidan asian puhelimessa. Soitin ko. toimistoon ja aloin selvittää asiaani. Siellä jamppa vaan sanoi, että ei ymmärrä mua ja mä selitin asiani varmaan kolmeen kertaan. Sit se sano et työnantajahan ne verot maksaa ennen palkanmaksua. Mä sanoin et totta kai mä sen ymmärrän, mut kai mä jotain lappuja tarviin sitä varten. Mut se sitten meinas, että ne pitää jo olla työnantajalla. Eli ilmeisesti täällä homma ei toimikaan niin, että työntekijän pitää hakea verokortti etukäteen. Varmistin vielä asian Joaquinilta ja se sanoi, että näin on, mut mun pitää kuitenkin soittaa HR-osastolle, että lähettävät mulle jotain lappuja allekirjoitettavaksi. Se on sitten vissiin huomisen heiniä.


Eipä kai taas muuta. Hyvin menee, mutta menköön. Tässä vielä muutama kuva Valenciasta. Eka kuva tosin on matkan varrelta Benidormista.

1648089.jpg

1648091.jpg

1648094.jpg

1648096.jpg

1648098.jpg

1648102.jpg