Nonniin... Tänään tuli ekan kerran mulle jotain viestiä Portugalin suunnalta. Lemosin Sofia ilmotteli, että meikäläinen on hyväksytty Erasmus Intensive Language Courselle. Elikkäs Beiran yliopiston järkkäämä portugalin kielen kurssi, joka järjestetään Covilhã:ssa. Sinne piti vielä lähettää varmistus kurssille osallistumisesta: postilla tai faksilla :D. Sähköposti ei ollut vaihtoehtona, vaikka ite kirjottelivat sähkäriä. Onneksi koulun kv.-toimistossa on faksi, mitä voi käyttää ja ystävällinen kv.-täti lupasi vielä lähettää sen faksin mun puolesta. Kurssi alkaa 29.1.2007 ja loppuu 23.2.2007. Lennothan oli varattu Portoon ja olen siellä torstaiaamuna 25.1.2007. Ilmeisesti koitan saman päivän aikana hoitaa itseni Covilhã:aan. Miten? Ei vielä käryä. Kai siellä junat ja linja-autot kulkee...

Sieltä firmasta, mihin oon oikeestaan menossa (Instituto Politécnico do Porto) ei ole kuulunut vielä mitään, mutta kaipa homma alkaa käytännössä olla aika selvä. D:llä oli ollut Valencian yliopiston kanssa pienoisia paperisotaongelmia. Mies on ollut aivan hajalla. Toivottavasti mulla menee vähän sujuvammin. Toistaiseksi paperisota on sujunut voittoisissa merkeissä, eikä mitään lappuja ole tarvinnut täyttää moneen kertaan. Tosin en ole kertaakaan rastittanut sukupuolekseni 'female', kuten eräs Vantaan suurmies ;)